Nazwa użytkownika:    Hasło:
center-left.png center-right.png
Wycieczka do Włoch zwycięzców konkursu "STEPS TO MY FUTURE" (Projekt Leonardo da Vinci)
Projekty16 maja br. zwyciężczynie konkursu „Steps into my future” (Ilona Ujma kl. 3a i Monika Łysak  kl. 2a)  wraz z opiekunami, mgr J. Wójcikiewicz i mgr K. Czajką  uczestniczyły w międzynarodowym finale konkursu we Włoszech. Konkurs realizowany był w ramach projektu partnerskiego Leonardo da Vinci „Co- building a goud guidance” w 7 krajach: Francji, Finlandii, Rumunii, Turcji, Grecji, Polsce i Włoszech.
A oto relacja uczestniczek wyjazdu:
Początek wyjazdu. 16 maja jedziemy na lotnisko do Katowic. Przy pięknej pogodzie i po 2 godzinnym locie, w pięknej scenerii Alp, wylądowaliśmy w Turynie. Potem jeszcze autobus, pociąg i wreszcie możemy się cieszyć urokiem Alby. To piękna miejscowość w Piemoncie, z malowniczymi uliczkami i domami. Czasem w powietrzu unosił się słodki zapach czekolady, gdyż znajduje się tam spółka Ferrero.
Pierwszego wieczoru wybraliśmy się wraz z włoskimi opiekunami na kolację do centrum. Alba nocą wygląda jeszcze piękniej. Najedzeni włoskimi specjałami wróciliśmy do hotelu, aby poznać resztę przyjezdnych. Turcy, Finowie, Rumuni i Francuzi już na nas czekali. W wyjątkowo wesołej atmosferze spędziliśmy resztę wieczoru.
Następnego dnia były zajęcia integracyjne. Dołączyła do nas klasa gospodarzy, tzn. Włochów. Większość dnia spędziliśmy na zabawach i zawodach sportowych, dzięki którym wiele się o sobie dowiedzieliśmy. Wieczór zakończyła uczta kulinarna, złożona z potraw przywiezionych przez uczestników:  francuskich, włoskich, greckich, fińskich, rumuńskich i oczywiście polskich. Smakowały im nasze wędliny, smalec i ogórki kiszone.
Kolejnego dnia pojechaliśmy na  wycieczkę po regionie. Podróż rozpoczęła się od „Castle of Govone”- średniowiecznej fortecy, która stała się później letnią rezydencją króla Carla Felice. Oryginalne podłogi i malowidła na ścianach zrobiły wrażenie na wszystkich. Następnie po zjedzeniu pysznego lunchu w regionalnej restauracji udaliśmy się do Barolo. Produkowane tam wino jest znane i cenione na całym świecie. Odwiedziliśmy  niezwykłe  muzeum wina WiMu, znajdujące się w starym zamku markizy Faletti. www.wimubarolo.it
Nie było to zwykle muzeum z eksponatami, a fascynująca podróż przez wieki, ukazująca historię i kulturę tworzenia wina. Przy użyciu nowoczesnych technologii odbyliśmy niezwykłą podróż w czasie, byliśmy pod ziemią, oglądając korzenie winorośli, doświadczyliśmy czterech pór roku, widzieliśmy spracowane ręce robotników zbierających winogrona, usłyszeliśmy i zobaczyliśmy dzieła sztuki związane z kulturą picia wina. Wreszcie przenieśliśmy się w Kosmos, spoglądając na naszą Niebieską Planetę z dystansem.
Kolację, złożoną z 8 dań (!!!!!!!!!!!!!!!) zjedliśmy późno wieczorem w lokalnej trattorii.
Kolejny dzień spędziliśmy na konferencji, która była podsumowaniem projektu „Cobuilding a Good Guidance” („Budowanie dobrego doradztwa zawodowego”) i wyłoniła międzynarodowego zwycięzcę konkursu „Steps to my future”. Każdy z krajów zaprezentował swoją pracę. Mimo bardzo dobrych wyników głosowania dla Polski, wygrali Włosi z genialnym filmem.
Ostatnia noc w Turynie, była również wyjątkowa. To miasto jest niesamowite, pełne monumentalnych budowli, ogromnych placów i wąskich uliczek. Ale to był już niestety ostatni dzień i trzeba wracać do domu.
Nasze odczucia po wyjeździe są, jak najbardziej, pozytywne. Chociaż trwał on tylko kilka dni, zawarliśmy nowe znajomości, a nawet przyjaźnie. Bez większych problemów dogadaliśmy się i chcemy dalej utrzymywać kontakty, co w dzisiejszych czasach Internetu nie będzie trudne.